Середа, 23.07.2025, 02:25
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [11]
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть сайт
Всього відповідей: 23
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Мої статті

Компресор для автомобіля

Компресор для автомобіля


Компрессор для автомобиля

Останнім часом все більше застосовується тюнінг двигуна, який здійснюється для поліпшення технічних характеристик і функцій мотора. Найбільш дієвим і дешевим способом поліпшення даних характеристик є установка компресора для двигуна, який виконує наступні функції: під-перший, компресор дозволяє оперативно збільшити потужність двигуна і під-другого, він допомагає збільшити ефективність витяжки і продування камери згоряння.

Тепер розглянемо технологічну сторону цих процесів: справа в тому, що обсяг двигуна прямо зумовлює його потужність. В залежності від об‘єму двигуна, у нього надходить заздалегідь фіксовану кількість паливоповітряної суміші, даний процес відбувається в період впуску, після чого суміш згорає і виробляється велика кількість енергії. Компресор ж, фактично, виконує роль механічного нагнітача, який покликаний при збереженні початкового об’єму двигуна вмістити туди більший обсяг паливоповітряної суміші. Таким чином, не змінюючи конструкцію двигуна, ви отримаєте додаткову вироблювану потужність, без внесення змін у конструкцію двигуна.

Що стосується функції «продування камери згоряння», то вона носить суто технічний характер. Під час роботи двигуна, у його циклі є фаза перекриття, яка спостерігається в момент закінчення фази випуску, коли впускні і випускні клапани знаходяться в напівзакритому стані. У зв‘язку з цим цілком резонне запитання: «Для чого тут компресор?» Справа в тому, що він дозволяє максимально ефективно провести очищення камери згоряння від шкідливих домішок і залишкових газів. Все це життєво необхідно для нормального функціонування двигуна, інакше при концентрації відпрацьованих газів в районі 45% згоряння суміші не представляється можливим.

У теорії все це виглядає красиво, але на практиці ще й ефективно, адже встановлення компресора дозволяє досягти разючих результатів. Завдяки збільшенню потужності двигуна, зменшується час розгону, значно підвищується стартова і дистанційна швидкість, що в свою чергу сприяє більшій маневреності автомобіля.

Крім збільшення швидкісного порогу, спостерігається ряд позитивних змін в плані вантажопідйомності автомобіля, що дозволяє без проблем буксирувати причіп і перевозити більший обсяг вантажів. Також не можна не відзначити поліпшення умов експлуатації автомобіля під час руху по гірських дорогах і рихлим поверхонь (пісок, сніг). Взагалі, говорячи про позитивні якості, досягаються за допомогою компресора, варто врахувати, що вони носять перманентний характер і об’єктивно впливають на експлуатацію всього автомобіля в цілому і двигуна зокрема. Відповідно до статистики, двигун автомобілів, оснащених компресором, зберігає свої експлуатаційні якості в середньому на 3,5 роки довше, ніж автомобіль, який не має механічного нагнітача. Все це, як не можна краще, свідчить про практичні вигоди, які забезпечить застосування даного агрегату.

Проте, ми знаємо, що не тільки компресор здатний забезпечити апгрейд двигуна, а ще й турбіна. Однак, більшість власників автомобілів віддають пріоритет компресору, і це не випадково, адже порівняно з турбіною, він має ряд вагомих переваг, які роблять його застосування більш доцільним і виправданим. Перш за все, компресор має постійний ремінною привід, ставить тиск наддуву в залежність від числа обертів двигуна. У результаті мотор буде більш універсальним, а ефект від застосування компресора буде помітний навіть при малій кількості оборотів — все це, на жаль, не властиво турбіні. Також до числа значущих недоліків турбіни варто віднести необхідність регулярного підвода масла під тиском фіксованим, внаслідок чого найменше порушення системи змащення двигуна спричинить за собою вихід з ладу турбіни. Багато в чому даний дефект пояснюється порочністю конструкції турбіни, що блискуче усунуто компресорі (механічним нагнітачем), який треба систематично пресування желеподібної змащення. Все це діє на основі найпростішого принципу водяного насоса і сприяє більшій міцності, довговічності і жаростійкості агрегату.

І, нарешті, найголовнішим перевагою компресора у порівнянні з турбіною є його автономність і простота установки, при якій відсутня необхідність в яких — яких кардинальних втручань в конструкцію двигуна. Таким чином, застосування турбіни не витримує конкуренції з боку компресора, поступаючись за всім технологічним якостям. Однак на цьому недоліки турбіни не вичерпуються, і при уважному аналізі з‘ясується, що встановлюючи турбіну, вам доведеться зіткнутися з проблемою придбання дорогого фірмового колектора, встановлення якого межує зі зміною початкової структури двигуна .
Важливим є і та обставина, що при істотних труднощів настройки та обслуговування експлуатації турбіни, перед вами постане необхідність звертатися до відповідних спеціалістів або в автосервіс. Ця проблема абсолютно не актуальна щодо компресора, де всього лише треба підібрати відповідний склад суміші паливними жиклерами. На інжекторних двигуні процедура встановлення компресора не менш проста — вам потрібно лише належним чином налаштувати програму керування двигуном, після чого необхідно підвищити тиск всередині паливної магістралі. Усі ці заходи, можуть бути виконані власними зусиллями, у крайньому випадку ви можете звернутися до карбюраторщіку з газоаналізатором.

Тепер звернемося до матеріальної сторони питання: ні для кого не секрет, що натюнінгованний двигун, потужність якого реально перевершує стандартний аналог на 15 — 30%, коштує в районі 400 доларів. У трохи меншу суму вам обійдеться збірна установка турбіни, порядку 300 доларів. Що стосується компресора, то завдяки своїй конструкції і простоті установки його вартість не перевищує 150 доларів. І це виходячи з того, що компресор встановлюється на нетюнінгованний двигун.

Як бачите, ми виявили ще один плюс компресора в порівнянні з турбіною. Що ми маємо в підсумку? Компресор є практично універсальним засобом комплексного збільшення об’єму двигуна, ефективно впливає на якість і склад суміші, поставляється на впуску. Як показує практика, встановлення компресора на стандартний двигун однозначно збільшує потужностних потенціал на 15-30% від початкових показників. Точна цифра потенційного збільшення залежить від складу і температури паливоповітряної суміші. Якщо перед вами стоїть необхідність знімання компресора, його ремонту або заміни на новий аналог, ви зможете самостійно без залучення сторонньої допомоги здійснити необхідні процедури і привести автомобіль до первинного стандартного виду.

В цілому варто відзначити, що установка компресора для двигуна давно стала носити факультативний характер і не є правилом хорошого тону, властивим любителям тюнінгувати свої автомобілі — це цілком самостійний інструмент впливу на внутрішні процеси двигуна, без зміни його основних конструктивних характеристик, що укупі з низькою ціною і відсутністю відповідної альтернативи робить застосування компресора пріоритетним.

Категорія: Мої статті | Додав: Lincoln (02.02.2011)
Переглядів: 995 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Відео
Пошук
Taras Khamulyak © 2025