Правда і міфи про ремені безпеки Про ремені безпеки складено немало міфів. На жаль, багато, навіть досвідчених, водіїв їм вірять. А значить, щодня ризикують власним життям.
|
- Навіщо пристібаєшся, штрафів боїшся? – деколи доводиться чути від попутників. - Ні, просто жити хочу. - Кинь, не сміши, навіщо в місті пристібатися? – говорять мені... МІФ Їздити з пристебнутим ременем незручно. ПРАВДА Це
не так. Головне, аби розташування ременя було правильним – верхня
частина діагональної лямки повинна прилягати до тіла між ключицею і
плечем, не торкаючись шиї і вуха, пересікати грудну кисть і спускатися по ребрах з другого боку тіла; нижня лямка повинна лежати під животом, а не на ньому. В цьому випадку жодних незручностей водій не відчуває. До речі, натягнення простих ременів регулюється вручну так, щоб між лямкою і грудьми щільно входила долоня, а ремені з втягуючим пристроєм натягаються самі. МІФ У джипах пристібатися не потрібно – це великі безпечні машини. ПРАВДА Це не так. При ДТП відбувається різка зупинка автомобіля. Великий він чи ні – неважливо, ступінь тяжкості травм залежить не від розміру автомобіля, а від сили інерції руху тіла. Якщо
людина пристебнута ременем безпеки, він гасить інерцію, зберігаючи тіло
майже нерухомим. Якщо ж ремінь не пристебнутий, тіло продовжує рухатися
за інерцією. При лобовому ударі на швидкості 40 км/ч на людину діє
майже чотирикратне перевантаження! Непристебнутий
водій удариться об кермо з прискоренням біля 4G (аби було ясніше:
спробуйте, лежачи на підлозі, "прийняти на груди" шість мішків з
цементом, що впали з висоти біля півметра). МІФ При зіткненні на швидкості більше 100 км/ч ремінь не врятує. ПРАВДА Це
не зовсім так. Ремені, звичайно, не гарантують стовідсоткової безпеки,
але в переважній більшості випадків вони дійсно врятовують життя! Пристебнутий ремінь безпеки знижує вірогідність смертельного результату в 3.4 рази, а важких травм – в 2.8 рази! МІФ Ремінь забруднює одяг. ПРАВДА Це
не зовсім так. Брудним буде лише той ремінь, який завжди висів на
стійці (тобто яким не користувалися), або в автомобілі, власник якого
нехтує елементарним вологим прибиранням салону. МІФ Пристібатися треба лише на трасі, а в місті – необов'язково, оскільки швидкості невеликі. ПРАВДА Це
не так. Правила дорожнього руху наказують пристібатися в будь-якому
разі. Тим більше що на вулицях деяких міст можна рухатися із швидкістю
70 або навіть 80 км/ч – це хіба "невеликі швидкості"?! До речі, краш-тести автомобілів проводять на швидкості 64 км/ч. Це норма. І при цьому манекени інколи отримують "травми", несумісні з "життям". МІФ У ременях немає необхідності, якщо машина обладнана подушками безпеки. ПРАВДА Це серйозна помилка. Подушки – додатковий засіб пасивної безпеки, вони ефективні лише за умови, що ви пристебнуті. В
разі, якщо подушка спрацює при непристебнутому ремені, вона може
нанести серйозні травми водієві (пасажирові). При фронтальному ударі
тіло людини продовжує рух вперед за інерцією, а назустріч із швидкістю
350-400 км/ч вилітає подушка безпеки. Удар в живіт і ребра буде дуже
сильним. До речі, в багатьох автомобілях є напис на козирку: "Тhe airbag malfunction if you safety belt not lock in", що означає: "Подушка безпеки не спрацює, якщо ремінь не застебнутий". Деякі власники таких авто замикають ремінь, пропускаючи його за спиною, пристібаючи таким чином спинку сидіння. Певно, їм буде цікаве дізнатися, що в разі аварії одночасно з подушкою спрацює переднатягувач ременя (якщо він є). Сила його ривку
така, що ремінь, застебнутий ззаду, може зламати спинку сидіння. І до
травм, нанесених подушкою безпеки, в цьому випадку можна буде додати ще і
травму хребта. Повітряні подушки безпеки (airbag) Повітряні подушки безпеки (airbag) досі у більшості випадків залишаються лише помічниками ременів безпеки, хоча чим більше вони вдосконалюються – тим більша на них покладається відповідальність за людські життя. Сьогодні
налічується більше десятка різновидів подушок безпеки. Вони
розрізняються по призначенню: для захисту водія і пасажирів –
внутрішньосалонові, а для водіїв мотоциклів і пішоходів – зовнішні. Внутрішньосалонові у свою чергу діляться на фронтальні і бічні. Фронтальні служать для захисту голови і тулуба пасажирів, а деякі – і для ніг людей, що сидять попереду. Бічні подушки безпеки роблять у вигляді шторок і труб, що захищають голови пасажирів, і у вигляді звичайних надувних мішків, що оберігають грудну клітку і голову водія. Переваги подушок безпеки Подушка
безпеки в сукупності з ременем безпеки знижує ризик серйозних травм
голови на 81%, на відміну від показника в 60%, коли людина лише
пристебнута ременем, але в його автомобілі немає подушок. Недоліки подушок безпеки Під час екстреного гальмування, яке передує
аварії, водій (пасажир), не пристебнутий ременем безпеки, за інерцією
рухається у бік приладової панелі, безпосередньо наближаючись до
складеної подушки безпеки. Оскільки подушка безпеки наповнюється повітрям за долі секунди,
водій і пасажир, які не пристебнуті ременем безпеки, можуть отримати
серйозні і навіть смертельні травми при зіткненні з подушкою, що
розкривається. Небезпечні подушки і в разі, якщо водій (пасажир) носить окуляри: у момент розкривання через велику силу удару очі можуть постраждати. Гучний хлопок, що звучить
у момент розкриття подушок безпеки, може стати причиною довготривалої
втрати слуху для 17% водіїв і пасажирів, що знаходяться під час аварії в
салоні автомобіля. До такого виводу за результатами ряду експериментів прийшов американський фізіолог Річард Прайс. І останній МІФ Пристібаються лише "чайники", а досвідченому водієві ремінь не потрібний. ПРАВДА Це
не так. В першу чергу ременями безпеки пристібаються ті, кому дороге
власне життя, наприклад, пілоти болідів Формули 1. Назвати їх
"чайниками", погодьтеся, важко. Досвідчений водій пристебнеться сам і змусить пристебнутися пасажирів,
оскільки знає, що будь-який непристебнутий пасажир – це потенційна
загроза не лише для нього самого, а і для інших, пристебнутих, яким він
може завдати важких травм. До того ж на дорозі ви не один, і багато з ваших "сусідів" зовсім не майстри. Ви можете попасти в серйозне ДТП з їх вини, і досвідченішим у цьому випадку виявиться пристебнутий водій, що залишився живим.
|